Çerezler & KVK (Kişisel Verileri Korunması) Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için aydınlatma metni ve çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.
Çerezler & KVK (Kişisel Verileri Korunması) Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için aydınlatma metni ve çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.
Web sitemiz disiad.org.tr (Bundan böyle “site”olarak anılacaktır.) çerezleri ve diğer benzer teknolojileri (Bundan böyle “çerezler” olarak anılacaktır) kullanmaktadır. Çerezler, etkileşimde olduğumuz üçüncü taraflardan da gelebilir. Bu dokümanda size çerez kullanımımız ile ilgili 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu (KVKK) kapsamında detaylı bilgi vereceğiz.
erez, bu web sitesinin sayfalarıyla birlikte gönderilen ve tarayıcınız tarafından bilgisayarınızın sabit sürücüsünde veya başka bir cihazda saklanan küçük, basit bir dosyadır. Burada saklanan bilgiler bir sonraki ziyaret sırasında sunucularımıza veya ilgili üçüncü tarafların sunucularına iletilebilir.
Web sitemizi ilk kez ziyaret ettiğinizde, size çerezler hakkında bir açıklama içeren pencere göstereceğiz. “Çerez Aydınlatma Metni” Düğmesini tıkladığınızda, burada açıklandığı gibi, açılır pencerede seçtiğiniz çerezlerin ve eklentilerin kategorilerini inceleyebilirsiniz. Çerez kullanımını tarayıcınız üzerinden devre dışı bırakabilirsiniz, ancak web sitemizin çalışması için gerekli zorunlu çerezler etkili olmaya devam edecektir. Eğer bunu da istemiyorsanız siteyi ziyareti sonlandırmalısınız.
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca; Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
İnternet sitemiz, uygulama, platform ve hizmetlerine ilişkin performansın artırılması ve ölçülmesi amacıyla da çerez kullanabilmektedir. Büromuza veya üçüncü kişilere ait internet sitesi, platform ve uygulamalar üzerinden, kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik reklam ve benzeri içerikleri iletmek amacı ile ilişkili taraf çerezleri ve üçüncü kişi çerezleri kullanabiliriz. İsteğe bağlıbu çerezleri yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
İnternet tarayıcınızı çerezleri otomatik veya manuel olarak silmek için kullanabilirsiniz. Ayrıca belirli çerezlerin yerleştirilemeyeceğini de belirtebilirsiniz. Başka bir seçenek, internet tarayıcınızın ayarlarını değiştirerek her çerez yerleştirildiğinde bir mesaj almanızı sağlamaktır. Bu seçenekler hakkında daha fazla bilgi için lütfen tarayıcınızın Yardım bölümündeki talimatlara bakın. Tüm çerezler devre dışı bırakılırsa web sitemizin düzgün çalışmayabileceğini lütfen unutmayın.
Veri Sorumlusunun verilerinizi veri sorumlusu sıfatı ile işlediği ölçüde kişisel verileriniz bakımından 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. maddesindesayılan haklara sahipsiniz.
EPDK 04.08.2022 tarihli karası ve 11.08.2022 tarihinde yayınlanan resmi gazetede Lisansız Elektrik Üretim Yönetmeliğine göre, belli bir üretim miktarı olan işletmeler GES kurdukları takdirde, fazladan ürettikleri enerjiyi sisteme satabiliyorlardı. Yatırım Teşvik kapsamında olan GES kurulumu, özellikle kurumlar vergisi ödeyen mükellefler için son derece cazip hale getirildi ve yatırıma teşvik ettirildi. Verilen destekler ile sanayiciler, iş insanları çok ciddi GES yatırımları yaparak önemli rakamlarda kredi borcu altına imza attılar. Yatırım son derece fizibıl olduğu için bankalar da kredi musluklarını sonuna kadar açtılar. Ancak, EPDK yayınlamış olduğu yeni yönetmelikle artık ben sizin fazladan ürettiğiniz elektriğe para vermiyorum, sisteme ücretsiz olarak vereceksiniz dedi. Bu yönetmelik değişikliği ile hali hazırda yatırımı olan ve yatırım süreci devam edenler iflas etme riski ile karşı karşıya kalacaklar. Peki, yasal düzenlemenin bu şekilde yapılmasında milli menfaatlerimiz’ mi var? Hal aşağıda detaylarını vereceğimiz durumda iken,
Herkesin bildiği gibi enerjide dışa bağımlıyız. 2021 yılında elektrik üretimimizin %32,7'si doğal gazdan, %31,4'ü kömürden, %16,8'i hidrolik enerjiden, %9,4’ü rüzgârdan, %4’ü güneşten, %3,2'si jeotermal enerjiden ve %2,4’ü diğer kaynaklardan elde edilmiştir. Elektrik üretimimizin yaklaşık yüzde 65’i doğalgaz ve kömürden elde edilmektedir. Doğalgazın tamamı ile kömürün ciddi bir kısmı ithal olarak karşılanmaktadır. Üstelik elektrik üretmenin en maliyetli yöntemi şuan ki fiyatlamalar ile doğalgaz ve kömürden yapılan üretimdir. Bu durum hem cari açık yönünden hem de enerjide dışa bağımlılık açısından içinde bulunduğumuz dönemde milli güvenlik sorunu olarak da anlaşılabilir.
Dolayısı ile bırakın ülke menfaatini, yatırımları azaltıp, elektriğin ortalama üretim maliyetini artırıp, elektrik üretimini ithal girdi üzerine inşa edeceği için ülke çıkarları ile örtüşmemektedir. EPDK, tüketimi olmamasına rağmen çeşitli teşviklerden yararlanıp üretim yapanları engellemeye çalışırken, bunu çok daha basit bir şekilde yapabilirdi, mevcut gerçek imalatçı yatırımcıları koruyarak, tüketimin belli bir yüzdesini satma hakkı veya asgari tüketim gibi kriterle yapabilirdi...
Sonuç olarak yapılan bu düzenleme ile sanayici ve yatırımcılar çok ciddi mağduriyetler yaşayacaktır. Alınan bu kararın tekrar gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi gerekmektedir. Aksi durumda sanayici ve yatırımcılar kredi ödemelerini yapamayacak duruma gelecektir. Ülke çok ciddi bir ekonomik darboğazdan geçerken hükümetler bu süreçte ön tıkayan değil, ön açıcı olmalı ve enerji üretimine destek politikasını gözden geçirilmelidir.
Nurullah EDEMEN
DİSİAD YK Başkanı